Cel: Ochrona prywatności rozmów pacjentów w ruchliwym gabinecie lekarskim
Podobnie jak wszystkie gabinety lekarskie, klinika neurologiczna dr Martina Assenmachera, dr Sebastiana Riedela i dr Christopha Sevenicha w Bergisch Gladbach w Niemczech codziennie zajmuje się wrażliwymi danymi pacjentów.
WYZWANIE
Ochrona prywatności pacjentów jest ważna nie tylko dla zapewnienia pacjentom najwyższej jakości obsługi, ale jest również wymagana przez prawo niemieckie. Obejmuje zarówno dane przekazywane drogą elektroniczną, jak i ustną oraz pewność, że pacjenci w poczekalni nie będą słyszeć innych pacjentów zgłaszających się do recepcjonisty lub że rozmowy między lekarzami a pacjentami w salach zabiegowych nie zostaną podsłuchane przez niezamierzonych słuchaczy. Placówka potrzebowała rozwiązania, które rozwiązałoby pełne spektrum problemów związanych z prywatnością rozmów.
„Chcieliśmy, aby nasi pacjenci mieli poczucie prywatności w naszej klinice, a także aby wiedzieli, że ich dane medyczne są chronione. Dzięki technologii maskowania dźwięku mamy teraz dostosowane i skalowalne rozwiązanie.” Dr Martin Assenmacher, Specjalista ds. Neurologii
ROZWIĄZANIE
Dostawca sieciowych rozwiązań audio i wideo, firma ProdyTel, zasugerował maskowanie dźwięku jako rozwiązanie problemów prywatności rozmów w praktyce. Po wstępnym teście postanowiono zainstalować system maskowania dźwięku z linii Cambridge firmy Biamp.
Technologia maskowania dźwięku polega na dodaniu do otoczenia cichego, dyskretnego dźwięku tła (podobnego do dźwięku przepływu powietrza) przez głośniki zainstalowane w suficie, które są połączone kablami z modułem sterującym, który zamontowano na ścianie w recepcji.
ROZWIĄZANIE
Zoptymalizowane maskowanie dźwięków otoczenia drastycznie zmniejszyło zrozumiałość rozmów w placówce, czyniąc ją wyraźnie bardziej komfortową akustycznie i bardziej prywatną. Podczas gdy praktyka jest otwarta, system maskowania dźwięków jest stale w działaniu. System działa tak dobrze, że w poczekalni nie można podsłuchać mowy toczącej się w gabinecie, nawet gdy drzwi są otwarte. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z systemu maskowania dźwięku” – mówi dr Assenmacher. „Prywatność i poufność rozmów między pacjentami a personelem uległa znacznej poprawie od czasu zainstalowania systemu”.