Firma Mercy Health, największy system opieki zdrowotnej w Ohio, chciała stworzyć w swojej nowej siedzibie skoncentrowane, komfortowe środowisko, w którym pracownicy będą chcieli pracować każdego dnia.
WYZWANIE
Nowe biuro o powierzchni ponad 34 tys metrów kwadratowych oferuje więcej naturalnego światła, mniej ścian i prywatnych pomieszczeń oraz krótsze ścianki działowe w porównaniu z poprzednią przestrzenią. Chociaż zmiany te mają na celu poprawę samopoczucia pracowników, pojawiły się obawy, że wzrośnie hałas spowodowany rozmowami z uwagi na brak tradycyjnych barier dźwiękowych, takich jak ściany i ścianki działowe.
„Maskowanie dźwięku pozwoliło zachować naszą wizję architektoniczną nowego biura bez poświęcania komfortu akustycznego i wydajności pracowników. Uwielbiamy je!”
NICOLE BELLMAN Dyrektor ds. Nieruchomości, Mercy Health
ROZWIĄZANIE
Aby zapewnić płynne przejście, Nicole Bellman, dyrektor ds. nieruchomości w Mercy Health, przed przeprowadzką stworzyła przestrzeń pilotażową, składającą się z otwartej przestrzeni, stanowisk roboczych, pokojów spotkań i jednego gabinetu. Pracownicy byli zachęcani do korzystania z niej przed przeprowadzką do nowej siedziby.
Bellman rozważała wykorzystanie maskowania dźwięku, czyli procesu dodawania szumu tła do otoczenia, które zasłania dźwięki rozpraszające uwagę. Firma Premier Network Solutions, integrator AV, poleciła QtPro. W całej przestrzeni rozmieszczono małe, ledwo widoczne emitery (głośniki), połączone przewodami z intuicyjnym modułem sterującym zamontowanym w serwerowni.
REZULTAT
Projekt pilotażowy okazał się ogromnym sukcesem. Pracownicy nie byli świadomi hałasu maskującego dźwięk, ale zauważyli, że mogą pracować na otwartej przestrzeni przy minimalnym rozpraszaniu uwagi. Ze względu na sukces pilota, w nowej siedzibie Mercy Health dodano maskowanie dźwięku. Wdrożenie wielu stref głośności pozwala na głośniejsze maskowanie w obszarze call center, gdzie rozmowy są częstsze.
„Maskowanie dźwięku pozwoliło zachować naszą wizję architektoniczną nowego biura bez poświęcania komfortu akustycznego i wydajności pracowników.” — mówi Bellman. „Uwielbiamy je!”