Dover Family Practice potrzebowała systemu do redukcji rozpraszającego hałasu i maskowania poufnych rozmów pacjentów.
Szpital Wentworth-Douglass obejmuje dziesięć oddziałów specjalizujących się w praktyce rodzinnej, medycynie wewnętrznej i medycynie specjalistycznej. Czteropiętrowa placówka obejmuje gabinety lekarskie, sale egzaminacyjne, strefy rejestracji, poczekalnie oraz laboratorium i pomieszczenia do obrazowania. Związane ze szpitalem Wentworth-Douglass, Centrum ma projekt otwartego planu o powierzchni 7246 metrów kwadratowych.
WYZWANIE
Przychodnia rodzinna Dover, zlokalizowana na drugim piętrze centrum, wymagała pomocy w rozwiązaniu problemów akustycznych. W obszarze recepcji/rejestracji znajdują się stanowiska obsługi i kasy; a ze względu na otwartą konstrukcję pomieszczenia rozmowy w recepcji i hałas z pobliskiej strefy biznesowej rozpraszały pacjentów w poczekalni. Radio grające przy ladzie służyło jako doraźna przykrywka dla rozpraszających rozmów i niepożądanego hałasu; ale personel wiedział, że potrzebne jest bardziej trwałe rozwiązanie.
„Okazało się, że model Qt 600… idealnie pasuje do naszego projektu otwartej przestrzeni.”
ALISON BRISSON Kierownik ds. Operacyjnych, Szpital Wentworth-Douglass
ROZWIĄZANIE
Kiedy Dover Family Practices wyraziło obawy związane z rozpraszającym hałasem, Alison Brisson, kierownik ds. operacyjnych w szpitalu Wentworth-Douglass, zatrudniła konsultanta ds. akustyki, aby sprostać wyzwaniom związanym z dźwiękiem w przestrzeni.
Konsultant zbadał dziesięć sal treningowych i ustalił dwie główne kwestie: rozmowy z recepcji można było podsłuchiwać w poczekalni, a hałas w biurze tworzył rozpraszającą atmosferę.
Ponadto konsultant ustalił, że najskuteczniejszym sposobem na poprawę akustyki, przy jednoczesnym zachowaniu otwartej koncepcji przestrzeni, było wdrożenie systemu maskowania dźwięku. Doradził przetestowanie rozwiązania maskowania dźwięku Qt 600 z linii Cambridge firmy Biamp. Do pilotażowej instalacji wybrano poczekalnię pacjentów w Dover Family Practice.
REZULTAT
W ciągu kilku tygodni pacjenci i personel pielęgniarski byli badani pod kątem ich zdolności do podsłuchiwania rozmów i hałasu z obszaru biura, a także ogólnej atmosfery w przestrzeni. Opinie pacjentów i personelu były zdecydowanie pozytywne.
Qt 600 okazał się bardzo skuteczny, zapewniając odpowiedni poziom maskowania dźwięku i redukcji hałasu. W wyniku wstępnego programu pilotażowego szpital rozszerzył system na wszystkie dziesięć oddziałów, laboratorium i pomieszczenia do obrazowania. Niskoprofilowe emitery Qt zostały umieszczone w korytarzach poza salami egzaminacyjnymi oraz w poczekalniach na czterech piętrach Centrum.
„Byłam pod wrażeniem procesu instalacji” — powiedziała Brisson. „Dzięki Qt 600 mniej rozpraszają Cię niechciane dźwięki i rozmowy. Pacjenci i personel mogą teraz korzystać z pozytywnej atmosfery, którą chcieliśmy osiągnąć dzięki koncepcji otwartego planu, a zyskaliśmy wyższy poziom zadowolenia pacjentów”.