Centrum Medyczne Providence St. Vincent zabezpiecza swój system przywoławczy.
Wiele osób zna Providence St. Vincent Medical Center w Portland w stanie Oregon ze względu na uznane w całym kraju programy specjalistyczne. Jest to jedyny szpital w Oregonie, który znalazł się na prestiżowej liście 100 najlepszych szpitali Thomson Reuters, i to dziesięć razy. Pacjenci są także zaznajomieni z usługami położniczymi – biorąc pod uwagę, że około 1 na 8 dzieci w Oregonie rodzi się każdego roku w tym centrum medycznym, to więcej niż w jakiejkolwiek innej placówce medycznej w stanie.
W 2010 roku ta renomowana placówka Northwest uznała, że potrzebuje systemu przywoławczego, który byłby na poziomie standardu opieki, z którego była znana. Pracownicy obiektu i interesariusze dostrzegli potrzebę stworzenia rozwiązania, które zapewniałoby niezawodną, doskonałą zrozumiałość, tak aby każdy krytyczny komunikat był jasny, czytelny i za każdym razem przechodził tylko przez jeden system. Ponadto chcieli rozwiązania, które będzie skalowalne nawet po rozbudowie centrum medycznego i spełni wymagania w zakresie bezpieczeństwa.
„Nowy system zapewnia niezawodność, elastyczność i możliwość monitorowania pracy urządzeń, co pozwala nam skutecznie zarządzać naszym środowiskiem leczenia.”
–Jim Gainer, Oprzyrządowanie TSS dla Providence St. Vincent Medical Center
WYZWANIE
Centrum Medyczne Providence St. Vincent podjęło działania w celu zastąpienia istniejącego głównego systemu przywoławczego i zleciło zainstalowanie nowego systemu Integrated Systems Group (ISG) — jednej z największych firm wykonujących prace elektryczne na północnym zachodzie.
Gdy zespół ISG ocenił istniejące rozwiązanie w celu opracowania systemu zastępczego, odkrył kilka problemów, które należy rozwiązać. „Najważniejszą kwestią była jakość dźwięku i potrzeba głośniejszego wywoływania w sytuacjach awaryjnych” – mówi Jim Gainer, kierownik działu TSS Instrumentation w centrum medycznym. Ze względu na niespójną jakość dźwięku i fakt, że niektóre komunikaty były losowo usuwane, personel stracił zaufanie do niezawodności systemu — to poważny problem bezpieczeństwa, biorąc pod uwagę krytyczny charakter niektórych przywoływań.
W istniejącym systemie brakowało również możliwości nadzoru, co oznaczało, że trudno było zlokalizować i naprawić usterki i awarie. Nie było kompleksowego zestawu schematów referencyjnych, które śledziłyby okablowanie i układ systemu przywoławczego w całym obiekcie. Informacje były w najlepszym razie fragmentaryczne, mówi Gainer.
Dodatkowo zespół ISG odkrył ślepe zaułki, które nie były połączone z niczym, złamane i przecięte przewody, które nie działały, oraz kable, które zostały niewłaściwie połączone z innymi urządzeniami. Tworzyło to sieć okablowania, która utrudniła wyśledzenie awarii. Ponieważ w istniejącym systemie brakowało monitorowania linii, nigdy nie były generowane ostrzeżenia o żadnym z tych problemów.
Wreszcie system w takim stanie, w jakim istniał, nie byłby w stanie zaspokoić przyszłych potrzeb ośrodka medycznego. Centrum potrzebowało rozwiązania, które umożliwiłby rozbudowę o dodatkowe strefy przywoławcze, przywoływanie ze zdalnych i wielu lokalizacji, rejestrowanie działań przywoławczych i ewentualnie interfejs zagrożenia bezpieczeństwa.
ROZWIĄZANIE
Menedżer ds. klientów w ISG, Erik McCarty i jego koledzy, opracowali koncepcję instalacji nowego systemu przywoławczego w trzech fazach. Wychodząc naprzeciw obecnym i przyszłym potrzebom centrum medycznego wybrali Vocia® firmy Biamp. Vocia zapewnia sieciowy system przywołania i ewakuacji głosowej, który jest elastyczny i skalowalny.
Zbudowana na zdecentralizowanej architekturze sieciowej, Vocia zapewnia niezrównaną wszechstronność, niezawodność i łatwość użytkowania. Ten aspekt systemu był kluczowy dla instalacji — jeśli stacja przywoławcza napotkałaby problemy, system kontynuowałby działanie i automatycznie ostrzegał administratorów o ich zaistnieniu.
ISG wyeliminowało wiele wzmacniaczy przywoławczych, które wcześniej były rozproszone po całym obiekcie i zainstalowało je w jednym miejscu. Jak mówi McCarty, nowy system zapewnia większą wszechstronność, funkcjonalność i niezawodność. „Posiadanie wysokiej jakości cyfrowego systemu przywoławczego z funkcjami nadzoru, raportowania i alarmowania daje personelowi Providence St. Vincent Medical Center pewność, że system będzie dostępny, gdy będą najbardziej potrzebować.”
Nowy system, który obejmuje 12 stacji przywoławczych w całym obiekcie, zapewnia monitorowanie połączeń głośników, więc podczas przyszłej rozbudowy każdy instalator — nawet nowy zespół ludzi — będzie mógł z łatwością rozpocząć pracę tam, gdzie zakończyła się pierwsza faza. Firma ISG zainstalowała również czyste, bezpieczne trasy przewodów — dzięki czemu ślepe, zerwane i przecięte przewody w starym systemie należą już do przeszłości.
„Korzyści z fazy pierwszej doświadczamy każdego dnia” – mówi Gainer. Przywołania mają teraz wyraźniejsze, bardziej spójne poziomy i jakość dźwięku, a personel może śmiało polegać na nowym systemie. „Wiemy, że kolejne etapy instalacji zapewnią jeszcze większą wszechstronność i elastyczność”, mówi. Te funkcje będą ważne w fazie drugiej, kiedy system zostanie rozszerzony na inne obszary kampusu medycznego.
Ponieważ system jest rozszerzalny i zapewnia przyjazny dla użytkownika system nadzoru, Gainer mówi: „będziemy mieć pełen nadzór nad całym kampusem, dzięki czemu będziemy mogli proaktywnie rozwiązywać wszelkie problemy, które mogą się pojawić”.
„Posiadanie wysokiej jakości cyfrowego systemu przywoławczego z funkcjami nadzoru, raportowania i alarmowania daje personelowi Providence St. Vincent Medical Center pewność, że system będzie dostępny, gdy będą najbardziej potrzebować.”
– Erik McCarty, Account Manager ISG
REZULTAT
Dzięki ISG, gdy centrum medyczne rozszerzy nowy system na inne obszary kampusu, personel zyska pewność, że nadal będzie on spełniał ich potrzeby w zakresie niezawodnego i elastycznego systemu przywoławczego, a także standardów bezpieczeństwa. Ponieważ system Vocia pełni również funkcję głosowego systemu ewakuacji, centrum medyczne zyskało na wydajności, a administratorzy mają teraz tę opcję na wyciągnięcie ręki. To naprawdę przyszłościowy system: w miarę wzrostu ich potrzeb nie będą musieli go wymieniać.
Gainer twierdzi, że instalacja przez ISG nowego systemu przywoławczego pozwoliła Providence St. Vincent Medical Center spełnić oczekiwania społeczności dotyczące doskonałości. „Nowy system zapewnia niezawodność, elastyczność i monitorowanie systemu — co pozwala nam skutecznie zarządzać naszym środowiskiem leczenia”.
Inteligentny, sieciowy system audio, który pomaga temu centrum medycznemu spełniać oczekiwania społeczności i wyprzedzać krzywą bezpieczeństwa – to jedna z tych inwestycji w przyszłość, która, jak mówi Gainer, „będzie oddziaływać przez wiele lat”.