Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych Amica posiada ponad 40 biur na terenie całego kraju, w których pracownicy przez cały dzień odbierają telefony, doradzają i pomagają swoim klientom.
CEL
Amica potrzebowała rozwiązania do walki z rozpraszającym hałasem, który przeszkadza pracownikom ich call center i obniża jakość i efektywność ich pracy.
Firma szczyci się wielokrotnie nagradzaną jakością obsługi klienta, dlatego zapewnienie pracownikom oddziałów możliwości prowadzenia rozmów z zachowaniem prywatności i bez rozpraszania uwagi ma dla niej ogromne znaczenie.
Ponadto niektórzy pracownicy biura terenowego zgłosili przypadki, w których dyskusje prowadzone w małych pokojach były słyszane przez pracowników z obszarów typu open office – infrastruktura biura nie zapewniała zachowania pełnej dyskrecji rozmów.
ROZWIĄZANIE
Po wypróbowaniu różnych metod redukcji dźwięku, które nie dały pożądanych rezultatów, kierownictwo Amiki zleciło Ronowi Rivetowi z zespołu IT znalezienie rozwiązania problemu. Rivet stwierdził, że maskowanie dźwiękiem – proces dodawania dyskretnego szumu tła do otoczenia – może być opcją, która przyniesie pożądane rezultaty. Rivet spotkał się z przedstawicielami firmy Biamp, twórcą opatentowanego rozwiązania do maskowania dźwięku QtPro ™ aby dowiedzieć się więcej i zweryfikować możliwości systemu poprzez przetestowanie działania tego rozwiązania na żywo. Będąc pod wrażeniem możliwości QtPro, Rivet zasugerował Amice zaimplementowanie systemu w wybranych oddziałach w ramach testu.
QtPro został zainstalowany w dwóch lokalizacjach. W każdej znajdowały się dwa małe pokoje o grubych ścianach, a także zespół biur kierowników (miękkie ściany od podłogi do sufitu) w centrum, otoczonych stanowiskami pracowników na open-space. Małe, ledwo widoczne emitery (głośniki) zostały zainstalowane w panelach sufitowych na całej powierzchni i zostały połączone kablem sieciowym CAT5 poprowadzony nad panelami sufitowymi z modułem sterującym QtPro znajdującym się w pomieszczeniu serwerowni oddziału.
„Jesteśmy pod takim wrażeniem wyników, że QtPro ™ jest teraz instalowany za każdym razem, gdy odnawiamy lub przenosimy oddział. Jest teraz w większości naszych lokalizacji.” RON RIVET Kierownik Sekcji Operacji Sieciowych, Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych Amica
REZULTAT
Dzięki wdrożeniu QtPro Amica cieszy się teraz większą prywatnością rozmów zarówno w małych pokojach, jak i podczas rozmów prowadzonych przez pracowników zespołu obsługi klienta prowadzonych na open-space. Z uwagi na to, że wybrano monitory aktywne, możliwe jest także obok emisji szumu maskującego odtwarzanie muzyki tła, a także przywoływania strefowego, które jest realizowane w biurach Amici przez jeden zintegrowany system QtPro ™. QtPro stało się standardem wyposażenia wszystkich przyszłych i obecnych oddziałów Amici, w ramach relokacji i remodelingów zostało zainstalowane już w większości biur, z których korzysta Amica.