Accudata potrzebowała rozwiązania dla swojej nowej powierzchni biurowej, którą z jednej strony cechowałby nowoczesny, minimalistyczny design, z drugiej miała kreować komfortową atmosferę, wspierającą koncentrację, efektywność pracy i dawać przyjemność przebywania na terenie biura.
Accudata Systems to firma konsultingowa i wdrożeniowa działająca w sektorze IT. Posiada 36-letnie doświadczenie w dostarczaniu nowoczesnych usług IT, szkoleń i implementacji zintegrowanych rozwiązań. Zmieniając swoją starą siedzibę na nową, kierownictwo Accudata starało się stworzyć zmodernizowane i przyjazne środowisko biurowe. Nowe biuro zostało zaprojektowane tak, aby pomieścić 75–100 pracowników pełnoetatowych, pracowników mobilnych i gości. W nowym biurze znajdują się otwarte przestrzenie, niewielkie sale do pracy wspólnej, obszary socjalne i relaksu oraz sale konferencyjne. Wielu pracowników pracujących na open space regularnie uczestniczy w procesach obsługi klienta, wsparciu technicznym, sprzedaży , rozmowach z klientami i konferencjach.
Nowa otwarta przestrzeń biurowa oferowała więcej możliwości pod względem architektonicznym i projektowym, ale miała mniej ścian blokujących rozchodzenie się dźwięku, co oznaczało, że prywatność rozmów nie byłaby zapewniona, a poziom hałasu tła zwiększony. Problemy z hałasem w nowej przestrzeni ujawniły się wkrótce po wprowadzeniu. Szczególnie przenikanie dźwięku między małymi pokojami spotkań i salami konferencyjnymi kreowały dyskomfort pracy. Gwar rozmów rozchodził się
również po długim korytarzu. Poprzednie biuro Accudata miało ograniczone maskowanie dźwiękiem, więc kierownictwo firmy zdało sobie sprawę, jak ważna będzie implementacja tego rozwiązania, aby zachować co najmniej dotychczasowy poziom ochrony prywatności rozmów. Kierownik obsługi klienta Matt Johnson otrzymał zadanie znalezienia odpowiedniego dostawcy, projektanta i instalatora maskowania dźwiękiem.
ROZWIĄZANIE
Maskowanie dźwiękiem to proces polegający na dodawaniu cichego, dyskretnego szumu tła do dźwięku otoczenia w celu zamaskowania nieintencjonalnie słuchanych rozmów i poprawy ogólnej atmosfery akustycznej w biurze. Podobnie jak dźwięk przepływu powietrza czy przepływającej wody, szum ten został specjalnie zaprojektowany w ten sposób, aby dźwięk ludzkiej mowy ukryć w szumie maskującym, dzięki czemu otoczenie staje się bardziej komfortowe, prywatne i wolne od nadmiernego hałasu. Cały proces oparty jest na zjawiskach psychoakustyki i jest całkowicie bezpieczny oraz naturalny.
Po dokładnej ocenie możliwych opcji, Johnson wybrał rozwiązanie maskowania dźwięku QtPro ™ firmy Biamp. Eksperci z Biamp włączyli do projektu firmę Fitt Telecom, integratora z regionu Houston. Zespół Fitt Telecom zainstalował małe, ledwo widoczne emitery Qt® (głośniki) zarówno w przestrzeniach z otwartymi jak i podwieszanymi sufitami na całej powierzchni zajmowanej przez Accudata, które zostały następnie połączone kablami siciowymi CAT5 z modułem sterującym Qt® 600 znajdującym się w serwerowni. Długi korytarz został wyposażony w stylowe, wiszące obudowy emiterów, które podkreślają wyjątkową estetykę architektoniczną tej przestrzeni. Zdolność systemu do zapewnienia alternatywnych poziomów głośności maskowania w różnych strefach pozwoliła firmie Accudata na bardziej proaktywne rozwiązywanie problemów związanych z hałasem w otwartych przestrzeniach biurowych. W systemie zaprogramowano również automatyczną regulację, dzięki czemu maskowanie hałasu tła jest skorelowane z okresami aktywności pracy biura.
REZULTAT
Nowe biuro Accudata jest teraz bardziej funkcjonalne, wydajne i komfortowe pod względem akustycznym, a pracownicy są zadowoleni z transformacji biura. „Mieliśmy maskowanie dźwięku w naszym starym biurze, ale nowy system CSM Biamp jest znacznie bardziej zaawansowany i skuteczny” – mówi Johnson. „Pracownicy mieli okazję zapoznać się z biurem przed i po zainstalowaniu systemu, a różnica jest naprawdę odczuwalna – w biurze jest teraz dużo ciszej i wygodniej. QtPro ™ działa zgodnie z obietnicą ”.
„W naszym starym biurze mieliśmy maskowanie dźwięku, ale system Cambridge Sound Management jest znacznie bardziej zaawansowany i skuteczny.”
MATT JOHNSON Menedżer obsługi klienta Accudata Systems, Inc.